het schattige Bellingen

15 juli 2016 - Bellingen, Australië

Vandaag stonden we dus om 4:30 naast ons bed. Half wakker gingen we op weg naar de bushalte, waar we ons verbaasden over alle hardlopers (het was 5:45, respect voor deze mensen). De bus bezorgde ons nog wat angstige momenten, aangezien hij maar niet kwam en het de enige bus was waarmee we op tijd bij de Greyhound bus zouden kunnen zijn. Gelukkig kwam hij toch nog, een kwartier te laat. Als pakezels stapten we de bus in, hopend niemand omver te stoten met onze grote backpacks. We konden onze weg naar de Greyhound bus gemakkelijk vinden. We hadden lekker veel ruimte, aangezien en maar zo'n tien mensen in de hele bus zaten. Toen we bij onze bus halte kwamen (Urunga), vroeg de buschauffeur zich hardop af wat we daar moesten. Blijkbaar was dit the middle of nowhere en dit klopte ook aardig. De bushalte lag namelijk naast een rijksweg en de bewoonde wereld was ver te zoeken. We waren blij dat we al snel werden opgehaald door een medewerkster van het hostel en dus verder konden naar Bellingen. Eenmaal in Bellingen, bleek dit een supergezellig, klein dorpje te zijn. We hadden hier maar twee dagen, dus waren we benieuwd hoeveel we konden zien in zo'n korte tijd. De volgende dag gingen we met drie andere mensen (een moeder, haar zoon en een meisje van onze leeftijd) uit het hostel, op weg naar het regenwoud om wat watervallen te bekijken. Uiteindelijk hebben we 2,5 uur door het regenwoud gewandeld, alles was zo mooi! Die avond zaten we met de anderen uit het hostel op de veranda. Na wat muziek te hebben geluisterd en wat pool te hebben gespeeld gingen we terug naar onze kamer om onze backpacks alweer in te pakken. De volgende dag besloten we nog even naar een klein stukje regenwoud aan de andere kant van de rivier te gaan. Toen we eenmaal onze weg door de planten naar binnen hadden gevonden waren we verbaasd door het harde geluid. Er hingen namelijk allerlei vleermuizen in de bomen en ze waren allemaal wakker. Na een rondje te hebben gemaakt zijn we toch maar snel weer terug gegaan, aangezien we ons een beetje bedreigd begonnen te voelen. Na nog even in het park te hebben gezeten en wat lunch te hebben gegeten, was het alweer tijd om verder te gaan naar onze volgende stop: Port Macquarie!