Drie dagen Brisbane

12 juni 2016 - Brisbane, Australië

Brisbane was de laatste plaats waar we naartoe vlogen, de rest van de reis doen we met de Greyhound bus. We kwamen rond 12 uur aan op het vliegveld, dus hadden we nog lekker veel daglicht om de weg te vinden naar ons huis. We hadden namelijk een kamer gehuurd bij een vrouw via Airbnb. De trein richting centrum en de bushalte hadden we al snel gevonden. Nu moesten we er alleen maar voor zorgen dat we uitstapten bij de goede bushalte. Dit bleek nog best moeilijk, aangezien er nergens in de bus wordt aangegeven welke bushaltes eraan komen, ook werd het niet omgeroepen. Uiteindelijk kwamen we bij de straat waarvan we dachten dat het de goede was, dus stapten we heel enthousiast uit. Jammer genoeg bleek deze weg 2 km lang te zijn en waren we drie stops te vroeg uitgestapt... Maar het weer was geweldig, dus hadden we even wat extra beweging :D We vonden al snel het appartement waar ze woonde, nu moesten we alleen nog even een paar trappen beklimmen naar de bovenste verdieping. Eenmaal boven (compleet buiten adem) hoefden we alleen nog de sleutel onder de mat vandaan te pakken(waarbij ik tijdens het opstaan bijna achterover het balkon af viel) en daarna de deur open te maken(waar we zo'n 5 minuten over deden, omdat het slot niet mee wilde werken). Dit alles gebeurde terwijl de buurvrouw ook net thuis kwam en ons heel raar aankeek. Toen we het appartement binnenstapten was het precies als op de foto's, echt perfect. De huiskat, Lando, was ook geweldig. Het was toen al donker buiten, dus besloten we wat boodschappen te doen en avondeten te eten op de bank met Netflix en een kat op de bank.
De volgende dag gingen we in de ochtend met de ferry naar het centrum, waarbij we uitstapten bij Riverside. Dit is een gedeelte van de stad met allerlei cafeetjes dicht bij het Central Business District. We liepen via South Bank, een soort park langs de rivier waar er ook weer een groot openbaar zwembad aangelegd was, richting een straat met allerlei restaurantjes. Het was namelijk tijd om taart als lunch te eten vonden we. We vonden het meest geweldige chocolade cafe, San Churros Chocolateria. Hier had ik de Death by Chocolate cake en je kunt je voorstellen, aan het eind zaten we veel te vol. Op de terugweg naar Riverside was het al aardig donker aan het worden en gingen alle lampjes in de bomen aan, net kerstmis. We misten onze ferry, waardoor we een half uurtje moesten wachten. Dit was geen straf, aangezien er tien meter van ons vandaan live muziek werd gespeeld.
De laatste dag in Brisbane was alweer aangebroken, vandaag hadden we bedacht naar de botanische tuinen te gaan. We gingen ook even op zoek naar onze busstop, aangezien we de volgende dag met de bus om 7:00 zouden vertrekken en we geen zin hadden in het donker met backpacks op onze rug te moeten gaan zoeken. Tegen lunchtijd kwamen we aan bij de botanische tuinen, het was een groot park met overal super sportieve mensen. Mensen die australian football speelden, mensen met een personal trainer, kinderen die schoolgymles kregen en mensen die mededen aan een yogales. En daar zaten wij dan op een bankje met onze muffins en chocola... Aan het einde van de middag besloten we om alweer naar huis te gaan. Zo konden we nog even onze tassen inpakken om in de ochtend 4:30 op te staan. JEEJ.

1. Henny en Gijs:
    9 juli 2016
    Hallo Daphne hoe was het in Down Under? Hopelijk vond je het er net zo geweldig als wij!. Een hele goede thuisreis! Groetjes!