Melbourne city

7 juni 2016 - Melbourne, Australië

We waren op dit moment al 6 dagen in Melbourne, maar hadden eigenlijk nog niet heel veel van het centrum gezien. Daarom werd deze dag de staddag. We begonnen zelf overdag in de stad om in de avond samen met Renee, die uit haar werk doorkwam, de Eureka Tower op te gaan. De uitdaging was om de meest interessante dingen van Melbourne in een paar uur te zien. Te beginnen met Victoria Market Square, een super gezellige markt waar je alle toeristische souvenirs kunt krijgen, maar ook allerlei eten. Er was een geweldige winkel volgepropt met allerlei kerstartikelen. Van vloer tot plafond kerst chaos. Het was geweldig. Daarna gingen we even alle winkelcentra langs, Melbourne Central, Emperium, David Jones en Meyers om daarna ook te komen in de grootste en mooiste H&M.
We hebben gezocht naar de State Library, waarvan de binnenkant echt super mooi zou zijn, helaas belandden we in de bibliotheek van een universiteit in de stad, waar niemand anders dan studenten en leraren kwamen... Na onze zoektocht naar de goede bibliotheek opgegeven te hebben zijn we door the Royal Arcade en de Block Arcade gelopen, dit zijn de meest gezellige, kleine, overdekte winkelstraatjes.
De volgende stop was Hozier Lane, waar super goede graffiti op de muren te vinden was. We hielden het kunst sightseeen even vast en gingen naar het museum waar de beste uitwerkstukken hingen van 6de klassers in Victoria. Er hing hier namelijk een super mooi kunstwerk van het nichtje van de familie waarbij we bleven.
Hierna was het tijd voor de Eureka Tower. We stapten in de lift en 88 verdiepingen later hadden we het meest geweldige uitzicht (met zonsondergang) over de stad. Jammer genoeg bleef het weer niet mooi en regende het nogal hard toen we uiteindelijk met de trein thuis kwamen. Niet iedereen was even enthousiast om de trein uit te stappen (''OMG this is horrible, the rain will make my hair go all curly'', aldus een man die de trein wilde uitstappen) We hadden wel geluk met het avondeten, ons toetje was namelijk pannenkoeken met ijs en maple syrup, de regen waren we daarna allang weer vergeten.