Cairns = sunshine

8 juni 2016 - Cairns, Australië

Op het moment dat we in Cairns landden, moesten we even wennen. Het was daar namelijk zo'n 30 graden en wij kwamen van het koude zuiden, met zo'n 14 graden... Het was avond toen we met onze backpacks op weg gingen naar een bus. Dit bleek nogal moeilijk, aangezien er geen stadsbussen vanaf dit gedeelte van het vliegveld gingen. De kleine busjes die vooral backpackers vervoerden waren net weg, dus moesten we uiteindelijk een taxi nemen. Dit was uiteindelijk even duur als de normale bus, aangezien we hem deelden met een backpacker uit Duitsland, die we bij de busstop ontmoet hadden.
Het hostel bleek super fijn te zijn, we sliepen op een 4 persoons kamer en hadden een zwembad, twee keukens en 4 douches tot onze beschikking. Onze kamer deelden we toevallig met een ander Nederlands meisje, zij vertrok jammer genoeg de dag erna al weer om weer verder te reizen. De jongen die op onze kamer lag, Ming uit Taiwan, was erg aardig. Het enige minpuntje was dat hij snurkte en niet echt goed Engels kon, waardoor onze gesprekken met veel gebarentaal gebeurde.
Cairns was echt een toeristische stad vonden we, de sfeer was super relaxed, iedereen genoot van de zon en doet het rustig aan. Zo ook wij de eerste dag. We gingen richting strand en belandden bij de lagoon, een aangelegd openbaar zwembad waar iedereen op het gras aan het relaxen was (in de zee zwemmen was niet zo'n slim plan, aangezien er haaien en kwallen waren).
De tweede dag was iets actiever, we gingen naar Fitzroy Island, een eiland op ongeveer een uur van de kust. Hier hadden we super mooie stranden met helder water. Hier hebben we de hele dag op het strand gelegen, wat gezwommen en een ijsje gegeten. Leuk puntje was wel dat we alleen bij dit strand konden komen door een half uur te wandelen door het regenwoud over een pad dat bestond uit rotsen :D.
Dag 3 was Skyrail dag. Dit waren een soort gondels die je over het regenwoud heen naar het stadje Kurunda brachten, waarbij je een super mooi uitzicht had over de bergen. Onze gondel deelden we met Nela en Thanuja, een super aardig koppel dat in Melbourne woonde en oorspronkelijk uit Sri Lanka kwam. Kurunda was een klein toeristisch dorpje met leuke marktjes en een dierentuin waar wij onze 'jeej ik knuffel een koala in Australië' foto hebben laten maken!